StyleSpelledBackwards

The Danish Design School – DKDS

Posted in Mixer, Uncategorized by stylespelledbackwards on May 5, 2010

I marts offentliggjorde DKDS deres årlige optagelsesprøve.. Jeg lavede opgaven og afleverede, men jeg ville ikke gøre et stort nummer ud af det fordi jeg ikke regnede med at gå videre. Men så fik jeg et brev om at jeg havde bestået optagelsesprøven og at de gerne ville se mig til samtale. Det betyder LANGT fra at man er kommet ind på skolen, men jeg synes det er et fedt skulderklap g derfor vil jeg, som en her spurgt om, vise jer hvad jeg har lavet. I dag har jeg været til samtale, det gik rigtig godt, men jeg er sikker på at alle dem der er til samtale er dygtige, så nu må vi se. omkring slutningen af maj modtager man så et brev der fortæller om man er erklæret egnet til at gå på skolen. men men men , for lige at trække spændingen, så kan de meget vel erklære for mange egnede, og det er først d. 30. juli!!! man endelig får svar på om man får tilbudt en plads på skolen. Det er en langsommelig process, og det er stadig rigtig svært at komme ind. Men der var rekordmange ansøgere i år. 1300 havde ca ansøgt. De tager 200 til samtale, så det er da dejligt at være nået så langt. Anyway så optager skolen 105 elever. Så ca halvdelen skal sorteres fra.. Er der nogen af jer der har søgt og evt er kommet til samtale?🙂

Til dem der ikke allerede har set opgaven, så hed opgaven noget i stil med “Ude vs. Inde”. Det kan man så tolke som man vil.. Det var vigtigt at man delte opgaven op i 3 dele så man viste sin designprocess.

Jeg vil vedhæfte nogle billeder. Både nogle med tekst, nogle fra udvælgelsesprocessen, nogle skitser og plancher og så nogle af billeder der er en del af det færdige projekt. Opgaven var på 26 sider, så derfor har jeg sorteret lidt i det. Man måtte gerne vedhæfte 6 billeder af eget design, hvilket jeg selvfølgelig også gjorde.

Lidt af del 1:

Noget af del 2:

Noget af del 3 (det færdige resultat):

14 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Christina said, on May 5, 2010 at 4:20 pm

    Hvor er det sejt!! Held og lykke, krydser mine fingre for dig!🙂

  2. Yasmin Semlali said, on May 5, 2010 at 6:38 pm

    Du er genial! intet mindre.. Du skal nok få succes!

  3. caroline Mathilde said, on May 5, 2010 at 6:46 pm

    Ej hvor ser det vild ud! – På den gode måde!!
    Håber virkelig også du kommer ind. Synes virkelig du er unik!🙂

    /C
    http://www.colors-of-fashion.blogspot.com

  4. stylespelledbackwards said, on May 5, 2010 at 7:20 pm

    Hvor er i bare søde piger.. tusinde tak🙂

  5. Tatianna-Svane said, on May 5, 2010 at 8:45 pm

    HVOR ER DU SEJ!! mere kan jeg ikke sige… ønsker dig al held i fremtiden… Søgt selv sidste år, men kom ikke engang videre til samtalen. Må bøje mig i støvet😛 hahaha… Hold os opdateret om dit videre forløb!!!

    • stylespelledbackwards said, on May 5, 2010 at 9:15 pm

      øvøv.. sådan er det nogle gange, du valgte ikke at søge igen?
      Men nu er det jo overhovedet ikke sikkert jeg kommer ind. der er lang vej igen..
      tak for din støtte.. det er dælme dejligt😉

  6. Sidse said, on May 6, 2010 at 6:23 pm

    Du er virkelig dygtig, og du har virkelig en kreativ tankegang. Jeg er slet ikke i tvivl om at nok skal komme ind!

  7. Sofie B said, on May 6, 2010 at 7:51 pm

    Idéen med kjolen nederst, er genial!
    Jeg hepper på dig..😉

  8. Nicoline said, on May 8, 2010 at 5:54 pm

    Hvis du ikke kommer ind, ved jeg ikke hvem der skulle. Du er virkelig dygtig.

  9. kanin said, on May 8, 2010 at 7:36 pm

    virkelig dygtigt! elsker kjolen med hår!
    Held og lykke med det hele

  10. Nordre Frihavnsgade said, on June 19, 2010 at 9:34 pm

    Du er helt fantastisk dygtig!
    Der er ingen tvivl om, at du har en plads på Danmarks Designskole allerede!🙂 Al held og lykke med det hele..

  11. Kristine Blad said, on March 26, 2011 at 9:42 am

    Er så glad for at jeg fandt dette! årets opgave blev frigivet igår, og jeg tænker som en gal. I år er temaet vand, og jeg har en masse ideer, men det hjalp virkelig at se dig forslag fra sidste år:) virkelig gennemtænkt og en super god idé!

    • stylespelledbackwards said, on March 26, 2011 at 10:20 am

      Det er jeg glad for.. Dejligt det lige kan hjælpe med at få lidt styr over det hele. Ja jeg har set opgaven i har fået… bare huska t det ikke er meningen at du skal få ideen med det samme. men netop “arbejde i kaos” og åbne op for det hele og først senere udvælge ideer..
      Virkelig held og lykke!
      KH


Leave a Reply

